Silje sveitsisk mester i team-ol

Postet av Asle Jahren den 6. Nov 2016

Første gang publisert 6.november 2016

Bilde fra Swiss Orienteering på Facebook

ol norska, Siljes sveitsiske klubb vant både dame og herreklassen da det sveitsiske mesterskapet i team-ol ble avviklet ett stykke øst for Basel søndag 6.november. Silje løp på lag med Sabine Hauswirth og Sarina Jenzer, og de tre var over 4 minutter foran laget som ble nr.2.

Team-ol er en ukjent konkurranseform i Norge. Team-ol går ut på å bringe brikken fortest mulig gjennom ei løype. Alle tre løperne må være sammen på noen av arrangøren fastsatte poster, ellers kan løperne bruke mannskapet som de selv ønsker. God lagtaktikk blir derfor viktig.

Siljes lag, med to sveitsiske landslagsløpere, var blant blant favorittene, og innfridde med en suveren seier. Silje ble derved sveitsisk mester, før hun noen gang er blitt norsk mester i seniorklassen.

RESULTATER

HE