USK 50 år - 8.oktober 2008

I forbindelse med 50 års jubileet til Ullensaker Skiklubb vil vi informere om at det vil være en utstilling av historisk materiale på Jessheim Storsenter fra Tirsdag 7 oktober til lørdag 11 oktober.
Utstillingen finner dere ved det som kalles Utsikten (Rett overfor Gullsmed Liv Lerdahl).
Håper mange av dere benytter anledningen til å ta en tur innom !
Vel møtt.
MVH Ullensaker Skiklubb

Lørdag 11. Oktober markerte Ullensaker Skiklubb sitt 50 års jubileum.
Det var bedt inn til fest på Jessheims storstue, Herredshuset.
Litt over 100 personer var med på markeringen. Festen åpnet med Holmenkollmarsj, mens bilder av klubbens mest kjente utøvere ble vist på storskjerm. Toastmaster for kveldens fest var Viggo Sandvik.
Det kom mange overraskelser på storskjermen. Idretts Norge gratulerte klubben.
Det var hilsninger fra idrettspresident Tove Paule og skipresident Sverre Seeberg.
Gratulantene stod i kø på skjermen. På rekke og rad kom gratulasjoner fra Børge Søvik, Tormod Knutsen, Marit Bjørgen, Ole Einar Bjørndalen, Bjørn Dæhlie, Espen Bredesen og til slutt Lasse Kjus.
Ullensakers ordfører Harrald Espelund, idrettsrådets leder Jan Ivar Engebretsen og leder av Akershus skikrets Jorun Vegel var også med å feiret klubben.
Jan-Tore Gresaker overrekker gave til æresmedlem Alf Eidsæther.
Æresmedlem Ole Kristian Furuseth får sin gave av Jan-Tore Gresaker. Til høyre står Trond Dahlen og Alf Eidsæther - begge de er også æresmedlemmer.
Ullensaker Skiklubb sine 3 æresmedlemmer, Alf Eidsæther, Trond Dalen og Ole Kristian Furuseth fikk overrakt gaver fra klubben.
En ny reportasje kom på storskjermen. Da var det Karen Marie Ellefsen som satte over til sportens Arne Skeie. Han kom med et overblikk over historien til klubben.
Innimellom dette ble det selvfølgelig spist en deilig 3 retters middag.
Kvelden ble avsluttet med dans til gruppa Can Dance.
En takk til festkomiteen, Morten Heimstad, Jan Berge, Bjørn Støverud, Nils Kristian Ruud, Sigurd Majorseter, John Erik Strømberg og Liv Lerdal for en kjempejobb.
Et av kveldens høydepunkt var utnevnelsen av Jorun Vegel til nytt æresmedlem.
Ullensakers skiklubbs æresmedlemmer: Jorunn Vegel, Ole Kristian Furuseth, Trond Dahlen og Alf Eidsæther
Dette ble en fest vi alle husker lenge.
14.10.2008 23:00