FAKKELMARKERING 5.FEBRUAR 2016, ULLENSAKER IDRETTSPARK

Postet av Ullensaker Skiklubb den 25. Jan 2016

OL-ilden kommer til Jessheim – Dette må dere få med dere!

Fredag 5.februar kommer den olympiske ild til Jessheim og feiringen vil finne sted i flotte Ullensaker Idrettspark. Vi byr på åpningsshow, prøv ut «morgendagens idrettsaktiviteter» og få med deg fakkelstafetten og tenning av OL-ilden. Kvelden avsluttes med minikonsert og signering med Morgan Sulele.

Arrangementet er åpent for alle, men selve aktivitetene er for ungdom mellom 15 til 20 år.

Bli med på markeringen og skriv olympisk historie!

TID: Fredag 5. februar, kl. 18.00-22.00

STED: Ullensaker idrettspark (kartlink)

Program

Åpningsshow kl. 18 med underholdning fra scenen utenfor Jessheim is- og flerbrukshall Konferansier Pål Gordon Nilsen leder oss igjennom arrangementet.

Prøv «Morgendagens idrettsaktiviteter»

Vi fyller hallen og uteområdet i idrettsparken med det vi tror kan være noe av «Morgendagens idrettsaktivitet», og du som er mellom 15 og 20 år får prøve ut disse! Kle deg for aktivitet inne og ute.

Kiosksalg fra «Morgendagens idrettskiosk»

Elevene ved idrettsfag på Hvam vgs. har tatt utfordringen og laget en enkel kioskmeny som vi mener kan være «Morgendagens idrettskiosk» - den skal være enkel, sunn og bærekraftig.

Offisiell fakkelmarkering med fakkelstafett og tenning av OL-ilden

ved fylkesvinneren av Årets ildsjel i Akershus.

Minikonsert med Morgan Sulele

Morgan Sulele, som egentlig heter Magnus Clausen, kommer fra Bærum og har tidligere bemerket seg med samarbeid med bl.a. Staysman og Lazz, Robin og Bugge, Katastrofe og Innertier. Med den tilbakelente sololåten “Bare min” lydla han sommeren for svært mange, og Morgan lover å skape liv og sommerstemning på Jessheim i februar

Om Ungdoms-OL 2016, Lillehammer

Youth Olympic Games (YOG) er olympiske leker for ungdom. Ungdoms-OL ble arrangert for første gang, sommeren 2010 i Singapore. Vinteren 2012 ble de første vinterolympiske lekene arrangert i Innsbruck, mens Nanjing var vertskap for de andre sommerlekene i 2014. Denne vinteren arrangeres de andre vinterolympiske lekene på Lillehammer.

Arrangementet foregår fra 12 til 21 februar 2016. 1100 utøvere i alderen 15-18 år skal konkurrere i de 15. olympiske vinterdisiplinene. En rekke av disse utøverne vil senere prestere stort i vanlige OL og sannsynligvis bli noen av de største idrettsstjernene.

Ungdoms-OL på Lillehammer innebærer også at 2016 blir ungdommens idrettsår. For å hedre alle de unge frivillige rundt omkring i landet deles ildsjelprisen i 2016 ut til en frivillig under 26 år. Nomineringen av årets ildsjel ble avsluttet 28.oktober og alle de 19 idrettskretsene har plukket ut sin fylkesvinner. Juryen for årets ildsjel har i etterkant av dette plukket ut 5 kandidater som kjemper om å vinne årets ildsjelpris som deles ut på Idrettsgallaen på NRK.

Etter idrettsgallaen på NRK 9.januar 2016 skal den olympiske ilden ut på fakkelturne i Norge. Fakkelturneen starter i Finnmark og avslutter på Lillehammer en måned senere, akkurat i tide til åpningsseremonien av Ungdoms-OL.

Samarbeidspartnere: Ullensaker kommune, Ullensaker idrettsråd, Jessheim Stadion, Ullensaker Cricket, Kløfta Håndball, NRC Tigers, Ull/Kisa Innebandy, Ull/Kisa fotball, Ullensaker gym og turn, Ullensaker GK, Jessheim Kampsportklunn, Borgen Bordtennis, Øvre Romerike HIL, Ullensaker Issportklubb, Varingskollen Snowboard, Ullensaker skiklubb, Hvam vgs., Akershus bedriftsidrettskrets, Akershus Skikrets, Norges Håndballforbund Region Øst, Akershus fotballkrets.